100 pierwszych dni menedżera: kierując cały wysiłek na sukces_2

Działania nowo mianowanego top menedżera – czy to intencjonalnie czy domyślnie – uruchamiają cały zestaw oczekiwań, które mogą prowadzić nowego lidera przez czas jego zatrudnienia. Ta ograniczona czasowo chwila potencjału może mieć głęboki wpływ na spozycjonowanie kluczowych graczy, by wspierali jeszcze jaśniejszą przyszłość dla organizacji; ten sam czas może wpędzić ludzi w opór i odrzucenie. To, jak lider nawiguje podczas pierwszych stu dni z pewnością wywrze nacisk na umysłach interesariuszy – taki, który albo przyczyni się, albo pomniejszy długofalową efektywność menedżera.

Ciąg dalszy artykułu z lutego 2016!

Twoja chęć do podejmowania kluczowych, symbolicznych decyzji wyśle mocny sygnał do interesariuszy podczas twoich pierwszych stu dni, że masz odwagę podejmować działania i uzyskiwać rezultaty. Tuż po swojej inauguracji, Prezydent Obama zademonstrował odwagę przez podjęcie kilku symbolicznych decyzji podczas swojego pierwszego tygodnia na stanowisku. Tak samo i ty możesz zyskać sprzymierzeńców poprzez podejmowanie właściwych decyzji we właściwym czasie. Przedzieranie się przez zator, który blokował działania może inspirować i zachęcić ludzi. Efektywne rozwiązanie trudnej sprawy wcześnie – może zmobilizować ducha w ludziach i zachęcić ich do rozwiązywania własnych spraw.

Strategia 5 – OSTROŻNOŚĆ

Mądry lider ćwiczy uważność w słowach i czynach – tak, by nie wysyłać błędnego przekazu albo nie powodować bezzasadnego strachu. Niektóre trudne decyzje wymagają znaczącej pewności, zanim się je podejmie. Jednakże niektóre „święte krowy” trzeba przemienić w hamburgery – ale niekoniecznie podczas pierwszych stu dni. Wiedza, kiedy działać, a kiedy się od działania wstrzymać odróżnia dobrych liderów od wspaniałych.

Strategia 6 – ODDANIE

Najwyżsi rangą liderzy mają dwie bazowe funkcje: stworzyć zachęcającą wizję i przemienić ją w rzeczywistość. Pierwsze sto dni zapewnia doskonałą okazję do włączenia ludzi w proces ponownego powiązania z misją i wspólną wizją. Adresowanie serc i dusz ludzi pomoże w transformacji z poddania do oddania. Nowy lider może uznawać aktualne silne strony i talenty i jednocześnie stymulować myślenie o możliwościach oraz budować zaangażowanie.

Strategia 7 – PEWNOŚĆ

Zmiana przywództwa często karmi obawy ludzi. Jeśli organizacja ma za sobą burzliwą przeszłość, zaufanie do liderów może być nadszarpnięte. Nowy lider może podejmować pozytywne, zdecydowane kroki w budowaniu relacji i pewności podczas swoich stu dni, zwłaszcza poprzez bycie widocznym i dostępnym dla szerokiej gamy interesariuszy.

Strategia 8 –TROSKA

Mądry lider wie, że podstawa to pierwiastek ludzki, który pozwala organizacji egzystować na dłuższą metę. Bycie silnym, a jednocześnie uczciwym, czułym, ufającym, godnym zaufania, oddanym i współczującym może zabrać nas daleko w procesie budowania zespołów, którym zależy na wybitnych rezultatach. Modelowanie tych zachowań przeradza idee w rzeczywistość.

Strategia 9 – ZDOLNOŚĆ

Liczą się rezultaty, a po liderach oczekuje się, że osiągną i utrzymają świetne wyniki dzięki utalentowanym ludziom. Podnoszenie zdolności jednostek, zespołów i całej organizacji może zostać efektywnie zademonstrowane podczas pierwszych stu dni. Identyfikowanie i spożytkowanie talentów, nieważne, ile „gwiazdek czy pasków mają na mundurze”, pokazuje twoje oddanie mistrzostwu i wysyła sygnał, że liczy się realizacja zadań, i że poszukujesz połączenia między talentem a celami organizacji.

Strategia 10 – KLIENCI

Efektywni liderzy koncentrują się na dwóch kluczowych klientach: wewnętrznym i zewnętrznym. Nowy lider może wysłać mocny przekaz do całej organizacji, że liczą się oba te rodzaje klientów – i że wszystkie działania doprowadzą do stworzenia wysoce produktywnej kultury, która uszczęśliwia klientów i angażuje pracowników.

Pierwsze sto dni zapewnia wyjątkową okazję do zbudowania ducha partnerstwa, jasności kierunku, facylitowania otwartej komunikacji i pewności w przywództwie. By skierować swoje sto dni na sukces, popracuj ze swoim coachem nad:

  • zbudowaniem planu Pierwszych Stu Dni,
  • zbudowaniem atmosfery partnerstwa, zaufania i otwartej komunikacji z kluczowymi grupami interesariuszy, wliczając w to członków zarządu, obsługę, pracowników, społeczności i kluczowych klientów,
  • zidentyfikowaniem symbolicznych spraw, które mogą zostać rozwiązane lub działań, które mogą zostać podjęte na krótką metę by zapewnić widoczny efekt, zainspirować pewność i stworzyć pozytywne wrażenie, że „idziemy do przodu”,
  • dbaniem o siebie podczas tych pierwszych, wymagających dni – realizowaniem pracy a jednocześnie podtrzymywaniem życia osobistego;
  • budowaniem długofalowych strategii rozwoju organizacji, zespołów i osób, oraz stworzeniem kultury zorientowanej na rezultaty, która jednocześnie dba o efekty i o pierwiastek ludzki.

Zysk to aplauz, jaki dostajesz za dbałość o swoich klientów i tworzenie motywującego środowiska dla załogi.

Ken Blanchard

Kiedy otworzysz ten nowy rozdział swojej kariery, zachęcam cię do stworzenia „przemyślanego sukcesu”, poprzez uważne planowanie i wdrożenie tych kluczowych stu dni. Strategie opisywane w tym artykule pomogą kształtować pozytywne rezultaty – na początku i w dłuższej perspektywie.

Najlepszy sposób na przewidzenie swojej przyszłości to stworzenie jej. Stephen Covey

Autor: dr Eric Allebaugh

Więcej artykułów autora na www.allebaugh.com

Tłumaczenie: DKS

Comments are closed.