Blog

Złoty Środek (ang.Sweet Spot) to koncepcja Johna Scherera, opisująca takie momenty w naszym życiu/pracy, które dają nam największe poczucie spełnienia, przyczyniając się jednocześnie do dobra innych i świata. Aby znaleźć się w Sweet Spot, należy zrównoważyć potrzeby swoje, innych ludzi, oraz połączyć je z jakimś wyższym celem, misją lub „sensem”. Aktywności osiągane w stanie Sweet Spot to takie, podczas których niejednokrotnie tracimy poczucie czasu, a energii nam nie ubywa, ale wręcz przybywa! Mówiąc najprościej, czujemy się szczęśliwi; doznajemy czegoś, co bywa nazywane poczuciem przepływu (ang. FLOW, termin profesora Mihaly Csikszentmihalyi). Co ważne, w Sweet Spot nie chodzi o czynności, które dają przyjemność tylko nam; równoważnym elementem Złotego Środka jest dobro […]
więcej
Kilka dni temu wróciłam z Kanady. Część czasu spędziłam w rezerwacie Ligii Irokeskiej, część – na ziemi Stephena Jenkinsona. Wyedukowana biała dziewczyna (podwójny magister, dwie dodatkowe szkoły po studiach, stypendia i olimpiady) czesała i filcowała wełnę, przebierała ryż, czyściła lampy oliwne, cięła szuszone łodygi tytoniu, myła naczynia po 30 osobach, przygotowywała posiłki i robiła mnóstwo innych rzeczy, których nie robi na co dzień, głęboko wierząc w to, że praca powinna wypływać z naszych talentów i darów. A tu – niespodzianka. Poziom spełnienia, satysfakcji i radości, jaki towarzyszył mi w każdej bez wyjątku wymienionej czynności, skłonił mnie do refleksji i uzupełnienia wymienionej powyżej „recepty na spełnione życie” o jej siostrę, receptę […]
więcej
W styczniu 2012 r. rozpoczęliśmy realizację „Badania relacji, motywacji i kultury organizacyjnej pracowników” u Klienta z branży produkcyjnej. Przygotowywaliśmy się do niego od sierpnia 2011 r. w kilku etapach.  Nasz Klient osiąga od kilku lat znakomite wyniki – wszystkie wskaźniki rosną. Jednak kadra zarządzająca podjęła decyzję o zebraniu informacji bezpośrednio od pracowników, aby przyszłe działania rozwoju Firmy uwzględniały opinie pracowników i pozwalały efektywnie kształtować relacje w Firmie. Jednym z powodów przeprowadzenia badania był również konflikt ze Związkami Zawodowymi. Pierwszym etapem projektu było opracowanie koncepcji badania i wstępna współpraca z Klientem. Na tym etapie również zapadła decyzja, aby badanie było prowadzone z wykorzystaniem dwóch metod: ankiet kierowanych do wszystkich pracowników oraz […]
więcej