CASE STUDY: PATHWAYS SZKOLI NOWO ZATRUDNIONYCH
Ciąg dalszy naszej szkoleniowej przygody z październikowego newslettera.
Z nową komórką odpowiedzialną za szkolenia dla pracowników z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu zaczęliśmy rozmowy, że Kraków to globalne centrum – może mogłoby się stać globalnym centrum treningowym dla nowo przyjętych?
Wiedzieliśmy po pierwszym treningu, co trzeba poprawić. Podzieliliśmy grupy na 12-15 osób, prowadzone przez 2 trenerów – zamiast, tak jak klient proponował, po 30 osób. To był nasz warunek współpracy. 30 osób to zbyt dużo, by przeprowadzić trening interpersonalny w środowisku różnych kultur, języków i wyznań. Wszystkie szkolenia odbywały się po angielsku.
Proces przygotowań trwał długo. Odbyliśmy 4 spotkania trenerskie przy budowaniu programu, wiele spotkań z klientem. Byliśmy też odpowiedzialni za całą część logistyczną przedsięwzięcia – szkolenia były poza biurem. Pierwsze dwa dni szkolenia poświęcone było integrowaniu i budowaniu zaufania. Potem zajęliśmy się komunikacją i współpracą w zespole, a następnie budowaniem świadomości siebie i wpływu na innych. Głównym narzędziem pracy była informacja zwrotna.
Na koniec obydwu treningów każdy uczestnik dokonał samooceny, dostał ustny feedback od uczestników i trenerów oraz feedback pisemny od trenerów. Powstaje z tego jednostronicowy arkusz dla uczestnika i przełożonego – arkusz rozwojowy, jako narzędzie dla menedżera, żeby już wiedział, jak pracować z tym człowiekiem, na co zwracać uwagę; żeby nie czekać pół roku na informacje, które już ma zapewnione.
Nasz Klient miał jasne oczekiwania, ale jednocześnie był otwarty na nasze metody pracy – na JAK. Prezentował partnerskie podejście – traktowanie nas jako ludzi którzy wiedzą, jak zrobić to, co mają zrobić.
Aktualnie jesteśmy po 4 grupach treningowych – przeszkoliliśmy 60 osób. Od razu po szkoleniach ma miejsce ankieta, spotkanie z klientem i feedback; rozmawiamy o jakości. Mamy już ustalone kolejne terminy na rok 2016. Uczestnicy są wyraźnie zadowoleni. Nasz obszar do poprawy to zróżnicowanie programów dla konsultantów i PM oraz osób pracujących na słuchawce. Aktualnie zastanawiamy się, jak zadbać o follow up.
Mamy nadzieję, że nasze studium przypadku zainspiruje i Państwa do dbania o jakość szkoleń, do posiadania jasności oczekiwań i owocnej współpracy z dostawcą treningów!
Darek Paluch i Dorota Kożusznik-Solarska
Napisz do Darka: darek.paluch@pathways.com.pl